tiistai 3. joulukuuta 2013

Kunnon treenikiire

Maanantai on treenipäivä (ja ilmeisesti myös ajopäivä...).
Ensin töistä kotiin ja treenivaatteet niskaan, koirat kyytiin ja kaikki tilpehööri pakattuna. Nokka kohti Mankkaa jossa kävin hakemassa näyttelyjuttuja mitkä minulla jäi kaverin kyytiin viime Viron-reissulta. Samalla silmään sattui, että Musti ja Mirri on saanut valikoimiinsa Starmarkin pikku-pallon joten pakkohan se oli ostaa. Jumilla on ollut se isompi versio mutta se on aivan liian iso sen suuhun kun ei saa siitä kunnon puruotetta / ei niin kiva purra kun puolet pallosta sojottaa suusta ulos.

Mankkaan jälkeen ihan toiseen päähän eli Ojangon urheiluhalliin jossa aksatreenit. Tehtiin rataa Jumin kanssa ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan koira a) kuunteli mua b) totteli mua c) meni radan kuten käsketty. Mä en oikeasti taju mun koiraa...  Koska se meni niin hyvin niin päätettiin rata kolmeen toistoon ja mentiin onnellisena pois kentältä.

Nopeasti vaatteet niskaan ja Ojangosta suoraan Taliin treenailemaan. Siellä odotti treenikaveri ja tyhjä (mutta hiukan liukas) kenttä. Tehtiin seuraamisia, jättöjä, kiertoja ja käännöksiä. Treenit meni hyvin kuten nykyään aina tuolla kentällä. Mä en tajua miten tuo koira yhtäkkiä on löytänyt innon tuolta kentältä (ei tarvitse edes kovin jumppaa) mutta muualla se on vähän hakusessa edelleen...

Onnellinenhan olen, että toimii. Nyt pitää vaan saada koira toimimaan muuallakin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti