torstai 10. marraskuuta 2011

Treenikirja

Mä olen ihan laiminlyönyt blogia (en sentään koiraa...). Jumin kanssa mennään ja tehdään, treenamiset on jääny vähän vähemmälle aikataulujen johdosta ja siksi, että en halua treenata ilman seuraa muuta kun perusjuttuja. Sen verran olen kuitenkin tahkonut, että perusasentoon mennään vauhdilla ja innolla. Seuraamista on hinkattu hieman jotta se oikea asento ja etäisyys löytyisi. Kesän tottisleirin antejahan oli se, että mä lähdin ihan uusiksi opettamaan seuraamista. Ärsyttää, että en ole tehnyt koko touhusta viettikkäämpää alusta lähtien ja nyt se on tosiaan vähän tahkoamista. Mennään ihan metri kerralla ja pikkuhiljaa olen ottanut käännöksiä mukaan.

Siinä missä olen laiskotellut seuraamisessa niin olen tsempannut pidoissa. Tarkoitus olisi ketjuttaa taaksepäin tuota noutoa ja tällä hetkellä ollaan päästy jo niin pitkälle, että koira istuu edessäni kapula suussa. Lähdin siis rakentamaan sitä "koira sivulla ja kapula suuhun" -mentaliteetillä koska Jumi painostuu hirmu helposti ja suoraan edessä kun istuu niin se on kova paikka ohjaajapehmeälle koiralle. Tällä hetkellä noudossa siis niin pitkällä, että seuraa kapula suussa, istuu ja tulee eteen istumaan lyhyeltä matkalta. Mikään hirveä hinku siihen kapulaan ei ole mutta en ajatellut ottaa siitä paineita itselleni - kunhan se pysyy suussa ja koiralla suu kiinni niin ei haittaa. Saan koskea kapulaan ilman, että se putoaa mutta kyllä sen huomaa, että kun irti-käsky käy niin koira sylkäsee kapulan suusta :)

Virettä ja sen nostamista on ollut mun harjoitettava ja ollaan päästy aika hyvään yhteisytyöhön koiran kanssa - mä oon vähän lepsumpi kentällä ja Jumi saa (ihan vähän) sikailla jolloin sillä selvästi on kasvanut itsetunto. Nopeita maahanmenoja ja istumisia on harjoitettu saalisvietin kautta ja edelleen täysin kukkahattu-menetelmin ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti